Endüstriyel pazaryeri 4 milyar TL’ye koştu
2 mins read

Endüstriyel pazaryeri 4 milyar TL’ye koştu

EKONOMİ SERVİSİ  – Demir çelik ve alüminyum ürünleriyle başlamak üzere endüstriyel ürünlerin ticaretine aracılık etmek amacıyla İş Bankası Grubu tarafından kurulan Türkiye’nin en büyük endüstriyel pazaryeri platformu Proemtia’nın 1’inci yılında 16 bin alıcı, 500 satıcı ve 3.7 milyar TL’lik işlem hacmine ulaştığı açıklandı. 

Demir çelik ve alüminyum sektöründen iş insanları, Proemtia’nın ‘1. Yıl ve İstanbul Sektör Buluşması’ etkinliğinde bir araya geldi. Etkinliğin açılış konuşmalarını, İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran ve Proemtia CEO’su Umut Feyzioğlu gerçekleştirdi. 

Hakan Aran, Türkiye’nin GSYİH’sında en büyük payı alan imalat sanayi sektöründeki her yüzde 1’lik artışın ekonomik büyümeyi binde 5 oranında artırdığının altını çizerek, “Ülkemizdeki temel sorun da aslında sektörlerdeki verimlilik artışı. Orta Vadeli Programı da dikkate alırsak, bu artışın önümüzdeki 3 yılda 2 temel taşı var: Biri dijitalleşme, diğeri yeşil dönüşüm. Bu iki dönüşümü başarmak durumundayız” dedi. 

Aran, imalat sanayiinin gelişmesine, pazarın güçlenmesine, derinleşmesine ve dijitalleşmesine katkı sağlayacak olan Proemtia ile ödemelere aracılık ederken pazar yeri mantığıyla alıcıların ve satıcıların zahmetsiz bir şekilde buluşup iş gücünden daha etkin yararlanmasına da öncülük etmek istediklerini belirtti. 

Dijitalleşmenin sektörleri değiştirmedeki, geliştirmedeki gücüne vurgu yapan Aran, özellikle içinde bulunduğumuz ekonomik koşullarda bilançosunu iyi yöneten ve verimlilik artışını sağlayan şirketlerin başarıyla ilerleyeceğini söyledi. 

Dijitalleşme sağladı 

Umut Feyzioğlu ise bundan 1 yıl önce endüstriyel ürün ve emtia ticaretini dijitalleştirme misyonuyla yola çıktıklarını, birçok sektörün ana girdisi olması nedeniyle demir çelik sektörüne öncelik verdiklerini hatırlattı. Feyzioğlu, şöyle konuştu: “Geçtiğimiz 1 yıl içerisinde yüz yüze 2.000 ziyaret gerçekleştirdik. 40 şehirdeki potansiyel alıcı ve satıcılarımızı yüz yüze ziyaret ettik. 1 yılın sonunda Türkiye genelinde 16.000 alıcı, 500 satıcı ve 3.7 milyar TL’lik işlem hacmine ulaştık. Her iş günü ortalama 60 yeni alıcının üye olduğu Proemtia, Türkiye’nin en büyük işletmeler arası pazar yeri haline geldi ve şunu söyleyebilirim ki demir çelik ticaretini dijitalleştirdi.” 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir